Op de Parkschool verlenen we zorg aan onze leerlingen en houden we rekening met de onderwijsbehoeften van leerlingen. Deze kunnen heel variërend zijn bij leerlingen. Door middel van observaties op sociaal-emotioneel gebied en cognitief gebied, het ontdekken van talenten, kindgesprekken, methode onafhankelijke toetsen (CITO), methodegebonden toetsen en gesprekken met ouders en/of externen proberen wij tegemoet te komen aan de mogelijkheden van ieder kind.
De leerkracht is verantwoordelijk voor de zorg in de groep. Hij/zij bespreekt daarvoor vier keer per jaar de groep met de intern begeleider. De zorg in de groep en de groepsresultaten worden besproken tijdends deze groepsbespreking. Als er uit de groepsbespreking hulpvragen komen die wij als school niet zelf kunnen oplossen, kunnen we terecht bij de orthopedagoog, de jeugd- en gezinswerker, de logopedist, de fysiotherapeut en/of de schoolverpleegkundige. Samen met ouders kijken we naar de beste mogelijkheden voor ieder kind.
Voor een uitgebreid schrijven over onze zorg verwijzen we u naar de schoolgids.